Prognoza unui gigant al industriei: când ar urma să se termine criza semiconductorilor
Infineon, unul dintre cei mai mari furnizori de semiconductori pentru automobile, a spus când se așteaptă să se încheie criza microcipurilor.
Producătorul de semiconductori Infineon se așteaptă ca deficitul produsului său de bază să se termine anul viitor, situația urmând să se îmbunătățească în vară, a spus un director executiv.
„Presupun că vom putea acoperi bine cererea în 2023”, a declarat șeful unității auto a Infineon, Peter Schiefer, pentru publicația Automobile News Europe Automobilwoche. „Ultimele probleme vor fi rezolvate în 2023”.
Pentru a satisface cererea în creștere, Infineon, cu sediul în Germania, plănuiește să-și extindă capacitățile de producție, inclusiv investiții în fabrica sa de semiconductori de 1,6 miliarde de euro din Villach, Austria, care a fost inaugurată anul trecut, a spus el.
Criza semiconductorilor
Lipsa globală de cipuri a lovit puternic industria auto anul trecut și a oprit producția de vehicule în diferite regiuni. Producătorii de automobile, inclusiv Volkswagen și Stellantis, speră că problemele lanțului de aprovizionare se vor atenua treptat în acest an, dar au avertizat că oferta de cipuri va rămâne strânsă în prima jumătate a anului.
Toyota se așteaptă acum să-și rateze obiectivul de producție globală, deoarece producătorul auto capitulează în fața penuriei de piese și al pandemiei. Compania și-a redus deja ținta de producție pentru februarie, invocând deficitul. Producătorul auto a spus că deficitul de semiconductori îl va forța să reducă producția mondială cu 150.000 de unități în februarie, la aproximativ 700.000 de vehicule.
Hyundai Motor speră că deficitul de semiconductori care afectează industria auto globală se va reduce în trimestrul următor și că vânzările sale vor reveni la nivelurile de dinainte de pandemie în acest an, potrivit vicepreședintelui executiv al companiei, Gang Hyun Seo.
Asta în timp ce TSMC și-a informat cei mai mari clienți, inclusiv Nvidia și AMD, că intenționează să crească prețurile cipurilor lor cu până la 20%. Desigur, acest lucru va fi transmis consumatorului, ceea ce înseamnă produse mai scumpe.